Eğitim Kazanımları:
Modül 1: Tutum ve Davranışların Alt Dinamikleri
İdeal benlik, gerçek benlik ve olması gereken benlik nedir? Kariyer kararı verme ile ilişkisi nedir? Bireyi birey yapan dinamikler nelerdir? Bu dinamikler kararlarımızı nasıl etkiler ve onları nasıl yönetebiliriz? İnsanı anlamak için kritik olan kavramlar (insanı oluşturan alt dinamikler) derinlemesine irdelenir. Katılımcılar, bu kavramların kariyer kararına etkisini fark eder. Kavramları sınıf içinde nasıl kullanabileceklerini yapılan aktiviteler aracılığı ile öğrenir.
Modül 2: Beynimizi Anlamak
Beynimizin yapısı ve işlevi nasıldır? Bu bölümlerin duygu, düşünce, davranış ve tutumlarımıza etkileri nelerdir? Ergenlik dönemindeki bireylerin kariyer kararlarına nörobilim perspektifinden bakılır. Öğrencilerin kararlarını etkileyen dinamiklerin beyin ile ilişkisi ve bu bilgilerin öğrencilere nasıl aktarılabileceği öğrenilir.
Modül 3: Öğrenmeyi Öğrenmek
Öğrenme derinliği nedir? Algılarımız öğrenme sürecimizi nasıl etkiler? Farkındalık bir öğrenme midir? Bilişsel ve duyuşsal öğrenme nedir? Bilgi ile karşılaşılmasından, kişinin kendisinde ve çevresinde fark yaratmasına kadar olan süreç, merak ve öğrenme, doğru soru sorma aşamaları irdelenir. Ezberden yapılan mutluluk ve başarı tanımları sorgulanır; öğrenme ile ilişkisi ele alınır.
Modül 4: Zihin Yapıları ve Nöroplastisite
Sınırlayıcı ve gelişimci zihin yapıları nedir? Öğrenciler gelişimci zihin yapısına nasıl sahip olabilirler? Nöroplastisite nedir? İç-dış kontrol odağı nedir? Öğrencilerin iç kontrol odaklı olmaları nasıl sağlanabilir? Zihin yapıları, kontrol odağı kavramlarının nöroplastisite ile olan ilişkisi irdelenerek beyin ile bağlantısı kurulur. Öğrencilerin sınırlayıcı inançlarının ve sorumluluk almalarının kariyer kararına olan etkisi incelenir. Kariyer rehberliği alanında yapılabilecek uygulamalar tartışılır.
Modül 5: Kariyer Eğitimi ve Rehberliğinde Uluslararası Standartlar
Kariyer kuramları ve tarihçesi nedir? Son dönem kuramları ve güncel modeller nelerdir? Kariyer rehberliğinde uluslararası standartlar nelerdir? Kariyer kuramlarının tarihsel gelişimi, geçmişten günümüze paradigma değişimi çerçevesinde anlatılır. Son dönem kuramları ve güncel modeller detaylandırılır. Katılımcılar, zamanın ruhu ile kuramların ilişkisini kurar. Kariyer rehberliği konusunda uluslararası standartlara bakılır.
Modül 6: Kariyer Planlaması ve Yapılandırmasında Öne Çıkan Boyutlar ve Beceriler
Kariyer karar sürecinde ilgisiz ve meraksız olma hangi yaşam ve kariyer problemi ile sonuçlanır? Öne çıkan beceriler nelerdir? Psikolojik dayanıklılık ve kariyer kararı arasındaki ilişki nedir? Değerlerin yaşamda ve kariyer kararındaki önemi nedir? Kariyer karar sürecine bütüncül bakış açısı kazandırılır, büyük resimdeki küçük detayların önemi vurgulanır. Bireylerin yaşamda ve kariyer kararında kazanması gereken temel beceriler üzerinde durulur. Değerlerin kariyer kararındaki önemi ile öğrencilerde değer belirleme çalışmalarının nasıl yapılacağı ele alınır.
Modül 7: Uygulamalı Grup Projesi
Alandaki mevcut uygulamaları biliyor muyum? Meslektaşlarımdan öğreniyor muyum? Öğrendiklerimi paylaşıyor muyum? Katılımcılar, programdan ve birbirlerinden öğrendiklerini uygulayacakları ve yaratıcılıklarını kullanacakları bireysel ya da grup projesi ile değerlendirilir.
TurQuest Kariyer ve Meslek Tercih Envanteri & Bilişsel Beceriler ve Yetenek Testi
Lise öğrencilerinin ilgileri ve yetenekleri nelerdir? İlgi duydukları kariyer alanlarının gereklilikleri nelerdir? Yaşam ve kariyer değerleri hangi sektörler ile uyumludur? İlgilerinin gerçekçiliğini nasıl test edebilirler? Kendilerine uygun kariyer alanlarını seçmeleri nasıl desteklenir?
Sertifika Programına katılanlar 2 günlük TurQuest Kariyer ve Meslek Tercih Envanteri & Bilişsel Beceriler Testi Uygulayıcı Eğitimini 1 günde tamamlayabilirler.
Program Ekibi

Bilgesu BaşkurtUzman Psikolojik DanışmanYıldız Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik anabilim dalında lisans ve yüksek lisans eğitimimi tamamladım. Bireylerin kişisel ve kariyer hayatlarında, en iyi ve en başarılı olmaya çalışırken mutsuz olduklarını ve yetersizlik duyguları yaşadıklarını fark ettim. Bu sebeple yüksek lisans tezimde mükemmeliyetçilik, olumsuz değerlendirilme korkusu ve yetersizlik duyguları üzerinde araştırma yaparak benzer sonuçlara ulaştım. Bu süreçte Akılcı Duygu Davranışçı terapi eğitimi tamamladım.İnsanların olayları algılama ve düşünme süreçlerini, karar verme mekanizmalarını ve davranışların altında yatan nedenleri anlamaya çalışmak temel motivasyon kaynaklarımdan biri… Bu soruların cevaplarını insanlar ile paylaşıp, iyi oluşlarına destek vermeyi amaçlıyorum.

Püren Savaş Gedikoğlu- Eğitim ve Kariyer DanışmanıPaylaşılan en kıymetli şeyin bilgi olduğuna, ayrıca her yeni bilginin ulaştığı zihinlerde daha önce hiç almadığı bir formu aldığına, yani bilginin insanın biricikliğinden getirdiği farkla zenginleştiğine inanıyorum. Mentörlük yaklaşımım, ne öğreteceğimden ziyade, bilgi ve tecrübenin birlikte nasıl yaratılacağı sürecine odaklanıyor. Sonuca değil, sürece odaklanmak…İsteyen herkesin, istediği her şeyi başarabileceğine inanıyorum. Açıklık, samimiyet, şefkat, saygı, sorumluluk ve gelişim en temel değerlerim.
Aşağıda kısaca yaptıklarımı anlattım ancak yaptıklarımdan ziyade yapmak istediklerimin önemli olduğuna inanıyorum.İlk ve orta öğrenimimi doğduğum şehir Adana’da tamamladım. Liseyi yatılı olarak İstanbul’da okudum. 1986 yılında, Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İngilizce Bölümü’nden, 1987 yılında İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadı Enstitüsü’den mezun oldum. 1987-1989 yılları arasında Kabataş Erkek Lisesi’nde İngilizce öğretmenliği yaparken İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde Pazarlama Master programına devam ettim.1989’da PSG Eğitim’i kurdum, gençler ve ailelerine yurtdışı eğitim planlamasında destek oldum. 1992 yılında Türkiye’den seçilen 3 iş insanından biri olarak Cochran Fellowship programı ile Amerika’ya gittim. Farklı sektörlerdeki iş tecrübelerimden sonra 2002 yılında ailemle İngiltere’ye taşınıp, 2003’de Southampton Üniversitesi Executive MBA’den mezun oldum ve aynı üniversitede eğitim ve öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi ile ilgili birçok projeyi yönettim. İngiltere’de öğretmenlik, lise ve kolejlerde yönetim kurulu üyelikleri yaptım. CELTA (Cambridge Üniversitesi İngilizce Öğretme Yetkinlik Sertifikası), Okullarda Kariyer Rehberliği, Transaksiyonel Analiz, Grup Fasilitasyonu, İnsan Davranışında İşlevsel Akıcılık gibi bireyin gelişimini merkeze alan konularda çok sayıda eğitim programına katıldım. Gençleri hayatı anlaması ve anlamlandırması için eğitim programları ve projeler üzerinde çalışmaktayım.Büyümelerini ve gelişmelerini merakla izlediğim, birlikte olmaktan keyif aldığım ve onlardan çok şey öğrendiğim 2 kızım var.